Thursday, November 3, 2011

Hotellobbyn



Jag sitter i hotellobbyn som vanligt på morgnarna, här finns det trådlösa internetet. Vi har packat för avresa till Maui, en annan ö i Hawaii. Eftersom teven står på med Hawaii-news så har jag blivit uppskrämd av weather forecasts, det ska bli thunderstorms och very ostabil vädersituation, och för en flygrädd person som jag är det jättejobbigt. Själva flygresan tar bara 40 minuter och det är en himla tur det. Men vad gör man på Maui i thunderstorm? Å andra sidan har jag märkt på nyheterna att de gillar att skrämma upp folk, nyhetstorka kanske? Häromdagen visade de en bild på ett nedblåst träd som visst orsakats av något väder, varningar utgick. Inte märkte vi något väder då inte.

Jag har hört av Guldhumlan att vovven trivs som temporär uppsalabo, och det känns skönt att höra. Han gillar ju allt och alla, men kanske lite för mycket ibland, och någon stadshyfs har han ju inte tränat på heller. Han är lantis liksom jag. Katten har också fått tillsyn av min kompis C, djurens vän. Men apropå hörru C, sladden till Apple-TVn är ju american style, är det ok ändå?


2 comments:

  1. Det är en fantastiskt trevlig jycke i alla fall om man kommer ihåg att kolla var man tänker sätta fötterna härnäst.

    ReplyDelete
  2. Han har ju den egenskapen att han vet precis var man tänkt sätta ner fötterna innan man gjort det. Och han hinner alltid dit!

    ReplyDelete