Wednesday, November 9, 2011

Hurra för femtioåringen!


Idag firar vi en mig närstående persons femtioårsdag. Jag har bjudit honom på champagne här på morgonkulan och nu ska vi väl snart dra oss ut på staden.

Vi kom hit till San Fransisco i förrgår kväll efter ännu en ryslig flygresa. Jag grät en skvätt faktiskt. Men nu ser vi framåt för vi är i en fantastisk stad med ett oerhört utbud. Kallare är det här och jag kände mig helt fel i min ljusa sommarklänning när vi gick på stan igår. Alla andra hade typ svarta täckjackor och en hade till och med täckbyxor. Såå kallt är det inte alls, kanske 15 grader.

Vi gick hela dagen igår: ner till Union Square, genom Chinatown och upp till de italienska kvarteren North Beach där vi intog en supersalladslunch i solen. Upp till Coit Tower - jespes vad branta backar de har här! Bilarna får parkera tvärs för på gatan, och jag är rädd att de kan välta i sidled. Lite shopping blev det och mycket promenerande. Tillbaka till Union Square och hem igen till hotel Carlton. Vi missade vindrickningen i hotellobbyn - de bjussar på vin mellan 5 och 7 här, och alla sitter och umgås och har trevligt där.

När vi kom hem gick jag till receptionen och började med att säga "...eftersom vi inte har något kylskåp på rummet...". Jag hade tänkt be om att få lägga min champagneflaska i någon kyl på hotellet för att kunna bjuda maken på kall champis, men jag hann inte ens prata klart förrän vår käre receptionist Theo ringt och beställt ett kylskåp att levereras till vårt rum. Ja, vad säger man, service eller hur?

För övrigt vore det roligt med en liten kommentar här om någon läser bloggen.


2 comments:

  1. Jag läser! Räcker det?

    ReplyDelete
  2. Jag känner själv motstånd mot att ge kommentarer på bloggar men tycker det är roligt att få. Tack för dina kommentqrer.

    ReplyDelete