Saturday, November 12, 2011

Summa summarum


Vi sitter på San Fransisco International Airport och väntar på flyget till Chicago. Många timmars resa har vi framför oss. Klockan åtta imorgon bitti landar vi på Arlanda och nu är klockan sju på morron här. Komplicerat att räkna ut hur det blir med tidsförskjutning och allt, men vi missar iallafall närmare ett halvt dygn. Å andra sidan vann vi på hitresan.

Jag gruvar mig för hemkomsten. Dels är det tidsomställningen som kommer att göra en dödens trött, dels har saker hopat sig både på jobbet och hemma. Dessutom är det Ks på tisdag, och en sådan dag brukar vara ungefär som att gå igenom en köttkvarn. Det ska dock bli härligt att få träffa Guldhumlan och Hugo!

Resan har varit fantastisk. Mycket är som hemma och en del är annorlunda. Trevliga människor, härliga platser, ljuvligt klimat, mycket inspiration. Men jag ser också att mycket är bra där hemma. Fast det visste jag redan. Skulle nog kunna tänka mig att bo i SF ett tag - inte för alltid, men då ska man ha jobb och bostad, det är redan så trångt på trottoarsovplatserna.

Den nykokta krabban jag fick igår var perfekt. Jag skulle hemskt gärna vilja äta en varm nykokt krabba varje dag men man får stö på kött och peran istället. Häromkvällen fick vi också jättegoda krabb/fiskkakor, det ska jag försöka mig på att göra. Får bli någon middag med amerikanskt tema kanske. Och JD.

No comments:

Post a Comment