Saturday, November 5, 2011

Stuck in Whaler's Village

Idag var tanken att vi skulle ta The Sugar Cane Train in till stan, men det går inte på lördagar. Det hade ju varit skoj att åka ångdrivet tåg på en gammal sockerrörsrutt men det får bli en annan gång. Vi träffade en trevlig man som sålde shave ice också. Det är en lokal sorts isglass som man gör genom att raka ett isblock så det blir snö, och sen häller man på olika saftsmaker. Riktigt gott var det, ska testa hemma med snö och rabarbersaft ;-)

Nu sitter vi och snålsurfar i ett köpcenter som heter Whaler's Village och väntar på någon buss, osäkert när det går någon. I värsta fall får vi gå 30 steg åt höger och lägga oss på stranden medan vi väntar på bussen.

Det finns så otroliga växter och träd här, allt blommar i starka färger och doftar underbart. Hibiscus finns i alla möjliga färger - rött, rosa, lila, gult, vitt... och jag har dessutom lärt maken namnet på denna vanligt förekommande blomma. Det satt redan på tredje dagen.

Idag har vi bokat en snorklingstur till imorgon som är vår sista dag här. En buss plockar upp oss, sen åker vi med en katamaran ut till en ö i havet med koraller, sköldpaddor och sånt som finns i havet. Jag hoppas verkligen att det inte blir storm igen bara. Har vi tur kan vi få se delfiner och valar, fast valsäsongen kommer mer längre fram. Delfiner skulle vara kul att se förstås.


2 comments:

  1. Hibiscusar gillar jag men hos mig får de ofelbart (hibis)kusar och dör.

    ReplyDelete
  2. Ja, det är nog därför jag inte har några heller.

    ReplyDelete